luni, 30 noiembrie 2009

Povestea Lamborghini

Povestea Lamborghini se identifica cu povetea lui Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916 – 20 februarie 1993). Istoria spune ca la inceputurile sale, Ferruccio nu producea masini de curse/viteza si asemanatoare celor facute de Enzo Ferrari, ci se ocupa mai mult cu tractoare, era de altfel un intreprinzator mic a carui firma avea ca obiect producerea de tractoare si motoare agricole. Insa, cu toate acestea, el a cumparat un Ferrari si dupa un timp, observand ca ambreiajul nu tine cum trebuie s-a dus la Ferrari reprosandu-i acestuia faptul ca nu stie cum sa regleze un ambreiaj. Bineinteles, Enzo Ferrari i-a replicat prin faptul ca nu are el de unde sa stie cum si cat de mult trebuie reglat un ambreiaj pentru ca el se ocupa mai mult cu tractoare. Totusi FL si-a rezolvat singur problema dupa ce a intervenit singur la masina inlocuind piesa respectiva dupa ce a descoperit cine este furnizorul respectiv.

Cred ca acel moment a fost unul de referinta in industria automobilelor de viteza si putere. Astfel ca, Lamborghini s-a decis ca sa construiasca o masina mult mai buna ca Ferrari pentru a-i demonstra amicului sau ce inseamna cu adevarat o masina. Dar trebuie spus totusi, ca nu a facut-o de capu' lui ci a angajat un fost inginer Giotto Bizzarrini care lucrase pentru Ferrari la un model V12.

Noul motor avea 4 came, o cursa scurta si doua valve mari pe cilindru, avand o putere surprinzatoare de 350 cai putere (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu un arbore cotit sustinut de 7 rulmenti principali, se poate uita de pistoanele de aluminiu, si arbore cotit cu propria jumatate de motor-viteza "roata dintata" cu un lant silentios. Aşezarea motorului automobilului a fost proiectata de către Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione.

Actualmente modelul cel mai de seama este Lamborghini Gallardo care este modelul cu cele mai mari vanzari din istoria Lamborghini, acesta fiind vandut in peste 5000 de exemplare incepand cu anul 2006 pana in prezent, cu toate ca pretul unui asemenea model variaza intre 180.000 USD si 230.000 USD.

Ca o completare ar trebui sa va mai spun ca Lamborghini este un brand detinut de Audi, companie care la randul ei este este detinuta de Volkswagen. Si ce-ar mai fi de retinut, ca modelul Audi R8 se bazeaza pe aceeasi constructie ca a lui Lamborghini Gallardo cu un motor de 4.2l V8 pentru a se evita o competitie cu Gallardo V10. Totusi ce mi s-a parut si mai mult de admirat a fost felul in care s-au gandit sa conceapa un promo specific modelului Gallardo pentru a-i face pe toti detinatorii unui Lambo sa fie mandri ca au un astfel de bolid, iar pe toti ceilalti sa-si doreasca unul, de parca ar exista cineva care nu si l-ar dori :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Posteaza un comentariu