marți, 9 iunie 2009

Armata la romani

Am gasit filmuletul asta pe youtube. Am vazut si filmul, e vorba despre Terminus Paradis, mi-a placut, e un film romanesc, mai vechi. Ce mi-a placut la acest film ? Modul in care este reflectata tranzitia din Romania la acel moment. Paradoxurile pe care le vedeai la orice pas si dorinta de a sari din turma, saracia in care se zbatea toata lumea, nevoile comune pentru o viata mai buna si impacarea cu sine ca nu poti realiza mai mult.
Imi aduc aminte ca a fost totul ok pana cand am terminat facultatea, adica aia de la aramata imi trimiteau foi din astea de prezentare si recrutare in vederea incorporarii. Azi asa, maine asa, la un moment dat s-a terminat facultatea si ma angajasem, cand primesc o hartie din asta. Jesus, deci nu mai aveam o alta solutie, dar urma ca peste un an de zile sa se voteze in noua constitutie faptul ca armata nu o sa mai fie obligatorie. Si ghici ce, taicameu cica: Pai si cum, nu te duci in armata ? WTF! Nu ma! Nu ma duc, bagami-as pl in ea de armata, parca m-ai trimite in Las Vegas, asa de entuziasmat esti! Si nu am avut cum sa evit sa nu ajung din nou acolo la biroul astora dupa ce am primit ordin de incorporare "FARA VALIZA" hah, ce clasic suna. Dupa ce m-au dezbracat aia iar, te fute, te masoara, te testeaza, te tine ca pe prost 8 ore d-an pwlea pe acolo, vine decizia finala si ma cheama comandantul ala la el in birou: Deci dl Dragos, ce faceti mergeti la oaste ? V-ati gandit la o directie anume, un oras, destinatie, etc ? Jesus, ma bufnea rasu'. Ce mm sa fac eu in armata ma nebunilor! Chiar trebuie sa luati alti nebuni in armata. Zic, "domne, eu m-am gandit, nu merg in armata!"
Aia se uita unu la altu, si incep sa rada. "Pai ba baiatule, crezi ca e dupa tine ?" Daca patria ti-o cere, plm .. texte de martalogi. Si zic, bai oameni buni: Eu nu sunt pregatit sa merg in aramata! Bine bine, zic ei, dar "De ce ? Care e problema ?"
Domne zic, nu sunt pregatit psihic! Toata lumea a inceput sa rada!
Intr-un fel le-a placut si lor si nici nush cum pana la urma au decis: Bine mai baiatule, te mai lasam cateva luni sa te pregatesti psihic, dar dupa aia nu prea vad cum sa mai scapi, si ar fi bine si pentru tine ca o sa fiti ultima promotie!
Ultima promotie My Ass! Abia vazusem cum impuscase unu vreo 3 colegi la Arad, sau nu mai stiu pe unde in armata. Dupa aia am scapat de tot, finally. Dar nu as face aramata asta de kkt indiferent de pretext! Imi place sa stau la soare! :)





" Cainele moare de drum lung, si prostu' de grija altuia. "

4 comentarii:

  1. Ionut nu am scris articolul asta ca sa iti urez tie bafta ca pleci in armata sau sa te atentionez cu privire la ceva. Eu iti urez mult succes in cariera militara si sper sa fie totul OK. Ai grija de tine oriunde ai fi si sa nu regreti niciodata orice ai fi ales, mai important e sa poti alege decat alegerea in sine! Multa bafta si "ne vedem" la un cico :)
    Dragos.

    RăspundețiȘtergere

Posteaza un comentariu