marți, 23 iunie 2009

Laude

Si totusi uitandu-ma inapoi am mai remarcat unul dintre multele lucruri care ma deranjeaza. Atitudinea masculina prin care un mascul se lauda ca a facut ceva anume. Desi, proportia e covarsitoare in favoarea dubiilor. Cel mai deranjant, e ca si daca sa zicem un mascul reuseste sa faca ceva, de ce trebuie sa se laude ? Pentru a parea in ochii celorlalti ce si-ar dori el sa fie, e ca o lupta in jungla pentru cine troneaza si cine e mai bun. Dar totusi in anumite situatii de acest gen, iese la iveala caracterul omului. Ideea de a te bucura de cineva, de a te bucura de un lucru iti evidentiaza caracterul si felul tau de a fi. E destul de greu pentru cineva de a se abtine de la a-si face cunoscute meritele si din a se lauda. Mie mi s-a parut tot timpul normal ca laudele si aprecierile sa vina din partea celorlalti, adica nush, dar una e cand o spui tu: Ba ia uite ce am facut eu, vedeti ce mare si tare sunt ? Hai ma, zii tu ca nu sunt tare, nu-i asa ca sunt ? Plz plz plz! Mi se pare ca acel om ar cersi apreciere prin aroganta. E de fapt o sifdare asupra propriilor tale idei si conceptii cand cineva asteapta asa ceva de la tine. In schimb, mi se pare normal ca daca nu vreau sa apreciez un lucru, sa nu o fac. Big deal! In orice caz, laudele de obicei apartin barbatilor, nu o spun nici cu incantare, nici cu ignoranta, pur si simplu asa e. Femeile doar admira, privesc, si fac ceva .. sau nu, depinde de cat de evoluata e femeia.
Cel mai jalnic, e momentul in care un baiat se lauda la jumate de oras: bai am futut-o pe aia, mama ce i-am facut, cum a fost, etc.. mai patetic e si momentul cand minte despre asta sau exagereaza. Dar totusi, sa privim altfel. Sa zicem ca ar fi asa si ca barbatul nu minte, ci spune adevarul. So fucking what ? Toata lumea face sex, toata lumea se freaca in toate felurile, femeile o sug, barbatii ling, femeile cu barbatii fac sex, barbatii cu barbatii fac sex (!penibil), femeile cu femeile fac sex, si asa mai departe. Chiar nu mi se mai pare o chestie de remarcat sa te lauzi ca faci ceva de acest gen. In orice caz, in astfel de cazuri, si femeile (unele dintre ele o cauta cu lumanarea) au partea lor de vina. Atunci cand permit prea usor intrarea unui astfel de mascul in patul lor, trebuie sa se stie la ce sa se astepte, ar da dovada de maturitate, dar barbatul respectiv stie/vede ca e imatura, profita si dupa aia se da mare zmeu.
Dorinta de afirmare a unui mascul, trebuie sa fie moderata, pentru ca sa si poata invata din diversele situatii prin care trece. E mai haios modul prin care un mascul se compara cu altul, sau cu altii. Eu am masina, am BMW, el are matiz, ala are dacie, ala are logan. Sau eu am o femeie super, ala are o femeie naspa, ala are o femeie desteapta dar tot nu e mai frumoasa ca a mea, etc..Oricand, orice ai avea, poti pierde. Si stii care-i faza ? Poti pierde chiar tot, intr-o secunda, nici macar sa apuci sa te bucuri de ce ai avut/ai. Iti dai seama ca la un moment dat, se intampla ca un arogant sa pice in nas ? Important e daca inveti din lucrul asta sau nu, unii nu invata niciodata si isi traiesc toata viata asa. Asta n-ar fi o problema, daca nu i-ar afecta si pe oamenii din jurul lui, daca nu i-ar face pe cei de langa el, sa fuga, sa dispara, si sa isi mareasca departarea de el. De regula invata si observa ca e timpul unei schimbari in momentul in care isi face prezenta constiinta, si asta se intampla in momentele de decadere, in momentele de umilinta, in momentele de compasiune, sau daca altcineva ii serveste o lectie de viata.

Cred ca exista un moment sau chiar mai multe in care o sa platesti pretul de a fi om, si a avea sentimente. S-ar putea sa vina un moment al bilantului, si nu vorbesc despre cel de la Judecata de Apoi, ci ma refer la faptul ca in viata conteaza mult cum traiesti. Conteaza sa fi om, cand trebuie sa fi om, conteaza sa nu judeci dupa aparente, si e bine sa asculti si alti oameni care au ceva de spus. E bine sa fi retinut in acuze, e bine sa ai intelegere si sa nu uiti ca si cel de langa tine are o inima, si ca e om, ca s-ar putea sa aibe nevoie de ajutor, si cel mai bine e sa il transformi intr-un prieten si nu intr-un dusman.

" Există bătălii pe care e bine să le ocoleşti; nu din teamă că le-ai putea pierde, ci pentru că ai deveni ridicol, câştigându-le. "
Gelu Negrea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Posteaza un comentariu